Cover - Logo

 

 

          Handleiding docent

 

   

Start de les

24_Mentorles

Uit onderzoek blijkt: hoe meer je multitaskt, hoe slechter je erin wordt....

Mentorles over afleiding van sociale media bij het maken van huiswerk

Leerlingen denken dat ze kunnen multitasken. In deze les leren ze dat hun hersens dat niet kunnen en krijgen ze tips hoe ze zich beter kunnen concentreren.

 

Lesdoelen:

Kennis

  • De manier van huiswerk maken heeft grote invloed op je studieresultaten. Als je multitaskt, lijdt je schoolwerk daaronder. De les bevat de belangrijkste inzichten uit de wetenschap over multitasken en aandacht.

 

Vaardigheden

  • Ze leren een paar tools/trucs om zichzelf beter te reguleren en afleiding te voorkomen.

 

Houding

  • ‘Ik heb zelf invloed op de manier waarop ik werk’
  • ‘Ik ben zelf verantwoordelijk voor een ideale situatie om huiswerk te maken en kan door oefening me beter leren te concentreren.'
  • ‘Ik ga onderzoeken wat voor mij het beste werkt en maak daarbij gebruik van kennis uit wetenschappelijk onderzoek.'

LEGE START EDITIE

Klik op het menu voor inhoud en andere functies.

Gebruik de pijlen aan de zijkant om door het magazine te bladeren.

Table of contents

Loading ...